Regulamin Sklepu on-line Thalgo Poland Sp. z o.o.
REGULAMIN SPRZEDAŻY TOWARÓW NA
ODLEGŁOŚĆ ORAZ ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
PREAMBUŁA
Niniejszy regulamin określa
zasady i warunki korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem
www.thalgo.pl należącego do Thalgo Poland Sp. z o.o. z siedzibą w Michałowicach
przy ul. Szkolnej 12, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez
Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru
Sądowego pod numerem KRS 109284, o numerze NIP 534-18-74-702, a w szczególności
określa zasady składania Zamówień i zawierania umów sprzedaży przy
wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość, a także korzystania
przez Klientów ze wszystkich usług Sklepu Internetowego.
Dane do szybkiej komunikacji ze
Sprzedawcą (Dane adresowe / kontaktowe/ reklamacyjne):
Thalgo Poland Sp. z o.o.
ul. Szkolna 12
05-816 Michałowice
Telefon: 22 723 81 01
E-mail: biuro@thalgo.pl
§ 1
DEFINICJE
Użyte w niniejszym Regulaminie
terminy oznaczają:
1. CENA – wartość wyrażona w
jednostkach pieniężnych, którą Klient jest obowiązany zapłacić Sprzedawcy za
Towar.
2. FORMULARZ – usługa
elektroniczna umożliwiająca Usługobiorcy złożenie Zamówienia.
3. KLIENT – osoba fizyczna
posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych
przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca
ograniczoną zdolność do czynności prawnych; osoba prawna albo jednostka
organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje
zdolność prawną, a która zamierza zawrzeć lub zawarła Umowę sprzedaży lub umowę
o świadczenie Usługi elektronicznej.
4. KODEKS CYWILNY – ustawa Kodeks
cywilny z dn. 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. 2014, poz. 121).
5. KONTO – usługa elektroniczna
którą stanowi oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez
Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym
gromadzone są dane Usługobiorcy w tym informacje o złożonych Zamówieniach.
6. KONSUMENT – osoba fizyczna dla
której zawarcie Umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi elektronicznej z
przedsiębiorcą nie jest związane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą
lub zawodową.
7. KONSUMENT-PRZEDSIĘBIORCA -
osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością
gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej
charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej
przez nią działalności gospodarczej.
8. NEWSLETTER – elektroniczna
usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty
elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej
Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie treści kolejnych edycji newslettera
zawierającego informacje o Towarach w Sklepie.
9. REGULAMIN – niniejszy
regulamin Sklepu internetowego.
10. REJESTRACJA – jednorazowa
czynność, polegająca na utworzeniu przez Klienta Konta, dokonana z
wykorzystaniem formularza rejestracyjnego udostępnionego przez Usługodawcę na
stronie Sklepu.
11. SKLEP – sklep internetowy
Usługodawcy dostępny pod adresem www.thalgo.pl
za pośrednictwem którego Klient może zawrzeć Umowę sprzedaży lub umowę o
świadczenie Usług elektronicznych.
12. SPRZEDAWCA/USŁUGODAWCA –
Thalgo Poland Sp. z o.o. z siedzibą w Michałowicach przy ul. Szkolnej 12,
wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st.
Warszawy, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS
109284, o numerze NIP 534-18-74-702 Adres poczty elektronicznej:
biuro@thalgo.pl; nr tel.: 22 723 81 01.
13. STRONA – Usługodawca, Usługobiorca,
Sprzedawca lub Klient.
14. SYSTEM TELEINFORMATYCZNY —
zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania,
zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie
danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju
sieci urządzenia końcowego w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne (Dz. U.
z 2014, poz. 243).
15. TOWAR – przedmiot (ruchomość)
dostępny w Sklepie internetowym będący przedmiotem Umowy sprzedaży między
Klientem, a Sprzedawcą.
16. UMOWA – umowa sprzedaży
Towaru zawierana za pośrednictwem Sklepu.
17. UMOWA O ŚWIADCZENIE USŁUGI
ELEKTRONICZNEJ – umowa zawarta pomiędzy Usługobiorcą a Usługodawcą której
przedmiotem wykonanie usługi świadczonej bez jednoczesnej obecności stron (na
odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie usługobiorcy,
przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania,
włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości
nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w
rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z
2014, poz. 243).
18. USŁUGA – usługa elektroniczna
świadczona bez jednoczesnej obecności Stron (na odległość), poprzez przekaz
danych na indywidualne żądanie Usługobiorcy, przesyłana i otrzymywana za pomocą
urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i
przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub
transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 16
lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne.
19. USŁUGOBIORCA – osoba
fizyczną, osobę prawną lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości
prawnej, która korzysta z usługi świadczonej przez Usługodawcę drogą
elektroniczną.
20. USTAWA – ustawa z dnia 30
maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. 2014, poz. 827);
21. ZAMÓWIENIE – oświadczenie
woli Klienta, złożone Sprzedawcy poprzez wypełnienie Formularza Zamówienia
zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy i określające jej istotne warunki.
22. KOSMETYK – to każda
substancja przeznaczona do zewnętrznego kontaktu z ciałem człowieka: skórą,
włosami, wargami, paznokciami, zewnętrznymi narządami płciowymi, zębami i
błonami śluzowymi jamy ustnej, stosowana w wyłącznym lub głównym celu
utrzymywania ich w czystości, pielęgnowania, ochrony, perfumowania lub
upiększania, w rozumieniu ustawy o kosmetykach z dnia 30 marca 2001 r. (Dz.U.
2001 nr 42 poz. 473).
§ 2
POSTANOWIENIA OGÓLNE
Świadczenie usług elektronicznych
1. Postanowienia niniejszego
Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Klienta
będącego jednocześnie Konsumentem przysługujących mu na mocy bezwzględnie
obowiązujących przepisów prawa. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego
Regulaminu z przedmiotowymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy.
2. Regulamin określa zasady
korzystania przez Klientów ze Sklepu Internetowego, składania zamówień na
produkty dostępne w Sklepie Internetowym, dostarczania zamówionych produktów
Klientowi, uiszczania przez Klienta ceny sprzedaży produktów, uprawnienia
Klienta do anulowania zamówienia i odstąpienia od umowy oraz zasady składania i
rozpatrywania reklamacji.
3. Sklep prowadzony jest przez:
Thalgo Poland Sp. z o.o. z siedzibą w Michałowicach przy ul. Szkolnej 12,
wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st.
Warszawy, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS
109284, o numerze NIP 534-18-74-702 Adres poczty elektronicznej:
biuro@thalgo.pl; nr tel.: 22 723 81 01.
4. Niniejszy Regulamin jest
regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. oświadczeniu
usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 ze zm.), a także
reguluje warunki zawierania Umów sprzedaży w Sklepie.
5. Usługodawca świadczy za
pośrednictwem Sklepu internetowego następujące Usługi:
a. Przedstawienie asortymentu
Sklepu internetowego;
b. Konto;
c. Formularz;
d. Możliwość składania Zamówień
na Towary dostępne w Sklepie internetowym i tym samym zawierania Umów sprzedaży
na odległość;
e. Newsletter.
6. Minimalne wymagania techniczne
niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się
Usługodawca:
a. Urządzenie elektroniczne z
dostępem do sieci Internet;
b. Dostęp do poczty
elektronicznej i posiadanie adresu e-mail umożliwiającego przesłanie informacji
niezbędnych do świadczenia Usług przez Usługodawcę;
c. Przeglądarka internetowa:
Internet Explorer w wersji 7.0 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript i
cookies; Mozilla Firefox w wersji 3.0 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript
i cookies; albo Google Chrome w wersji 8 lub nowszej albo Opera albo Safari.
Dopuszczalne jest stosowanie innych wersji przeglądarek internetowych, jeżeli
zapewniają one pełną zgodność z wersjami wymienionymi powyżej.
7. Dla zachowania bezpieczeństwa
korzystania ze Sklepu internetowego, zaleca się, aby urządzenie z którego
korzysta Klient w szczególności posiadało:
a. system antywirusowy z
najnowszą wersją definicji wirusów i uaktualnień,
b. skuteczną zaporę
bezpieczeństwa (firewall),
c. zainstalowane wszystkie
dostępne aktualizacje systemu operacyjnego oraz przeglądarki internetowej,
które dotyczą bezpieczeństwa,
d. aktywowaną funkcję akceptacji
plików cookies oraz Java Script w przeglądarce internetowej,
e. oprogramowanie umożliwiające
odczyt plików w formacie PDF.
8. Usługodawca wykorzystuje pliki
typu Cookie, gromadzące informacje związane z użytkowaniem Sklepu przez
Usługobiorcę w celu utrzymania sesji Usługobiorcy po zalogowaniu na Konto.
9. Usługobiorcę obowiązuje zakaz
dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
10. Usługobiorca jest obowiązany
do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem, z poszanowaniem dóbr
osobistych oraz praw własności intelektualnej osób trzecich.
11. Usługi elektroniczne są
świadczone bezpłatnie.
12. Usługodawca w najszerszym
dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia,
w tym przerwy, w funkcjonowaniu Sklepu Internetowego spowodowane siłą wyższą,
niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilność Sklepu
Internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
13. Przeglądanie asortymentu
Sklep Internetowego nie wymaga rejestracji.
14. Usługobiorca nie może
korzystać z Usług elektronicznych w sposób bezprawnie zakłócający
funkcjonowanie Sklepu w szczególności poprzez użycie oprogramowania lub
urządzeń, które mogłyby powodować takie skutki jak również poprzez przesyłanie
niezamówionych informacji handlowych.
15. Usługodawca i Usługobiorca
mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej w każdym czasie w
drodze porozumienia stron.
16. Umowa o świadczenie Usługi
elektronicznej polegającej na prowadzeniu przez Usługodawcę Konta zostaje
zawarta na czas nieoznaczony w chwili dokonania Rejestracji przez Usługobiorcę.
Do zawarcia Umowy niezbędne jest podanie przez Usługobiorcę danych
umożliwiających prawidłową realizację Umowy tj. imię, nazwisko, adres, numer
telefonu komórkowego, adres e-mail oraz login i hasło.
17. Usługobiorca jest obowiązany
podać dane zgodne z rzeczywistym stanem.
18. Umowa o świadczenie Usługi
elektronicznej polegającej na umożliwieniu Usługobiorcy korzystania z
Formularza zostaje zawarta na czas oznaczony w chwili rozpoczęcia przez
Usługobiorcę korzystania z przedmiotowego Formularza (po dodaniu przez
Usługobiorcę Towaru do koszyka i kliknięciu pola „zamów bez rejestracji”). Do
zawarcia przedmiotowej Umowy niezbędne jest podanie przez Usługobiorcę danych
umożliwiających prawidłową realizację Umowy tj. Imię, Nazwisko, adres
Usługobiorcy. Przedmiotowa Umowa wygasa z chwilą zaprzestania przez
Usługobiorcę korzystania z Formularza lub potwierdzenia przez Usługobiorcę
złożenia Zamówienia.
19. Umowa o świadczenie Usługi
elektronicznej polegającej na przesyłaniu przez Usługodawcę Newslettera zostaje
zawarta w momencie zatwierdzenia przez Usługobiorcę poprzez naciśnięcie
przycisku „wyślij” poprawnego adresu poczty elektronicznej Usługobiorcy
podanego w zakładce Newsletter lub poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w
trakcie zakładania Konta lub wypełniania Formularza.
20. Wypowiedzeniu może ulec umowa
o świadczenie Usługi Elektronicznej bezterminowa o charakterze ciągłym (Konto
lub Newsletter).
21. Usługobiorca może
wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej bez wskazywania przyczyn
wypowiedzenia poprzez przesłanie oświadczenia za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres: biuro@thalgo.pl lub też pisemnie na adres: Thalgo
Poland Sp. z o.o., ul. Szkolna 12, 05-816 Michałowice. Umowa w takim wypadku
wygasa po upływie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu
(okres wypowiedzenia), chyba że strony uzgodnią krótszy termin. Usługobiorca
może również wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej
na prowadzeniu Konta lub udostępnianiu Newslettera poprzez przesłanie
Usługodawcy prośby o usunięcie danych Usługobiorcy lub wypisaniu się z
Newslettera.
22. Usługodawca może wypowiedzieć
umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej Usługobiorcy będącemu jednocześnie
Konsumentem, w przypadku gdy taki Usługobiorca rażąco albo uporczywie narusza
Regulamin, w szczególności gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym, po
bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń z wyznaczeniem
odpowiedniego terminu. Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej w takim
wypadku wygasa po upływie 14 dni od dnia złożenia przez Usługodawcę
Usługobiorcy oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia).
23. Usługodawca może wypowiedzieć
umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej Usługobiorcy nie będącemu jednocześnie
Konsumentem ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez
przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia.
24. Wszelkie reklamacje związane
ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem Sklepu oraz pozostałe
reklamacje związane z działaniem Usługobiorca może składać za pośrednictwem
adresu e-mail: biuro@thalgo.pl lub też pisemnie na adres: Thalgo Poland Sp. z
o.o. ul. Szkolna 12, 05-816 Michałowice. W reklamacji Usługobiorca winien podać
rodzaj nieprawidłowości i datę ich wystąpienia.
25. Rozpatrzenie reklamacji o
których mowa w pkt. 21 przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później
niż w terminie 14 dni roboczych.
26. W celu zapewnienia
bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku ze świadczonymi w ramach
witryny usługami, Sklep podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie
do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki
służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione
danych osobowych przesyłanych w Internecie.
27. Jeżeli nic innego nie wynika
z niniejszego Regulaminu do Umów zawieranych przez Sprzedawcę z
Przedsiębiorcą-konsumentem stosuje się postanowienia odnoszące się do
Konsumentów.
§ 3
WARUNKI ZAWARCIA UMOWY SPRZEDAŻY
1. Ogłoszenia, reklamy, cenniki i
inne informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu w
szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią
zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 ustawy Kodeks Cywilny.
2. Klient może składać zamówienia
na produkty dostępne w asortymencie Sklepu Internetowego przez 7 (siedem) dni w
tygodniu i 24 (dwadzieścia cztery) godziny na dobę, niezależnie od tego czy
dokonał rejestracji.
3. Wszelkie ceny Towarów
zamieszczone na stronie Sklepu wyrażone są w walucie polskiej (PLN) i zawierają
wszelkie składniki takie jak podatek VAT, cło, akcyza. Do cen Towarów należy
doliczyć koszty dostawy, które są podawane indywidualnie w trakcie składania
Zamówienia, z zastrzeżeniem §4 ust. 5 Regulaminu. Cennik kosztów dostawy
znajduje się w zakładce „DOSTAWA”.
4. Cena Towaru jest dla Klienta
wiążąca z chwilą złożenia Zamówienia i nie ulega zmianie niezależnie od zmian
cen Towaru w Sklepie po złożeniu Zamówienia.
5. W celu zawarcia Umowy
sprzedaży Towaru, Klient powinien wejść na stronę internetową www.thalgo.pl ,
dokonać wyboru Towaru (oraz ewentualnie jego rozmiaru lub innych parametrów w
zależności od rodzaju Towaru) i złożyć Zamówienie przy uwzględnieniu
wyświetlanych na stronie komunikatów i informacji.
6. Po podaniu przez Klienta
korzystającego ze Sklepu wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie
podsumowanie złożonego Zamówienia. Podsumowanie złożonego Zamówienia będzie
zawierać informacje dotyczące:
a) przedmiotu zamówienia,
b) jednostkowej oraz łącznej ceny
zamawianych Towarów lub usług, w tym kosztów dostawy;
c) wybranej metody płatności;
d) wybranego sposobu dostawy;
e) czas dostawy.
7. Złożenie Zamówienia wymaga
podania przez Klienta danych niezbędnych do realizacji Zamówienia tj.: imię i
nazwisko, adres (ulica, numer domu/mieszkania, miejscowość oraz kod pocztowy,
numer telefonu, Towar, ilość Towaru (w zależności od rodzaju Towaru rozmiar lub
inne dostępne parametry), miejsce i sposób dostawy oraz sposób płatności. W
przypadku Klienta niebędącego Konsumentem należy podać również prawidłowy Numer
Identyfikacji Podatkowej w celu wystawienia faktury VAT.
8. Złożenie Zamówienia jest
potwierdzane przez Klienta po wykonaniu czynności o których mowa w pkt 6
powyżej, naciśnięciem przycisku „Złóż zamówienie”.
9. Sprzedawca za pośrednictwem
adresu e-mail podanego przez Klienta potwierdza otrzymanie Zamówienia oraz
przyjmuje Zamówienie do realizacji co powoduje zawarcie Umowy pomiędzy
Stronami.
10. Moment potwierdzenia przez
Sprzedawcę otrzymania Zamówienia za pośrednictwem wiadomości e-mail powoduje
związanie Klienta złożonym oświadczeniem i chwilę zawarcia Umowy sprzedaży.
11. Klient posiada możliwość
modyfikacji danych wprowadzonych za pomocą formularza zamówienia do momentu
złożenia Zamówienia.
12. Sprzedawca zastrzega sobie
prawo do dokonywania na bieżąco zmian w cenach produktów oraz do
przeprowadzania i odwoływania wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych oraz
wyprzedaży. Uprawnienie, o którym mowa w poprzednim zdaniu, nie ma wpływu na
Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany ceny, warunków akcji
promocyjnych lub wyprzedaży.
13. Promocje w Sklepie
Internetowym nie podlegają łączeniu, o ile regulamin danej promocji nie stanowi
inaczej.
14. Towary promocyjne,
wyprzedażowe bądź Towary nie należące do stałej oferty Sklepu internetowego są
dostępne w ilości ograniczonej. Realizacja Zamówienia na te Towary uzależniona
jest od kolejności wpłynięcia Zamówień. Sklep Internetowy zastrzega sobie prawo
do wycofania z wykazu niektórych Towarów, w szczególności tych które nie są
dostępne u producentów bądź dystrybutorów współpracujących stale z Thalgo
Poland Sp. z o.o.
15. Sprzedawca w sposób
jednoznaczny informuje Klientów o cenach jednostkowych oraz promocjach i
obniżce Ceny Towaru. Sprzedawca w wypadku dokonywania promocji (obniżki Ceny)
na dany Towar, wskaże najniższą cenę, która obowiązywała w okresie 30 dni przed
wprowadzeniem promocji. W wypadku gdy Towar będzie w ofercie Sprzedawcy w
okresie krótszym niż 30 dni – Sprzedawca wskaże najniższą Cenę Towaru, która obowiązywała
od momentu wprowadzenia go do sprzedaży aż do dnia wprowadzenia promocji na
Towar.
§ 4
DOSTAWA TOWARÓW
1. Zamówienie Towaru zostanie
przekazane do realizacji (do wysyłki) niezwłocznie po zawarciu Umowy sprzedaży,
przy czym w przypadku płatności przelewem (przedpłata), za pośrednictwem
serwisu Przelewy24 wysyłka będzie realizowana dopiero po zaksięgowaniu wpłaty
za Towar na rachunku bankowym Usługodawcy.
2. W przypadku zawarcia Umowy
sprzedaży dostawa Towaru zostanie zrealizowana nie później niż w terminie 14
dni roboczych licząc od dnia, w którym została zawarta Umowa sprzedaży chyba że
Umowa sprzedaży stanowi inaczej (np. w opisie Towaru wskazany jest inny termin
dostarczenia Towaru). Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Towaru
wolnego od wad.
3. Dostawa następuje zgodnie z
wyborem dokonanych przez Klienta w następujące możliwe sposoby:
a. Kurier GLS
4. Dostawa Towarów jest możliwa
na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Darmowa wysyłka na terenie Polski dla
zamówień powyżej 300 zł. Koszty wysyłki dla zamówień poniżej 300 zł – 19 zł.
5. Stosownie do brzmienia
przepisu art. 545 § 2 Kodeksu Cywilnego w razie przesłania Towaru do Klienta za
pośrednictwem przewoźnika Klient obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w
sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie
przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Towaru,
obowiązany jest dokonać wszelkich
czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika. W takim
wypadku przy odbiorze przesyłki z zamówionym Towarem, sugerujemy, aby Konsument
sprawdził przesyłkę i wskazujemy, że w przypadku stwierdzenia:
a. uszkodzenia mechanicznego
zawartości przesyłki,
b. niekompletności przesyłki,
c. niezgodności zawartości
przesyłki z przedmiotem Zamówienia,
Konsument jest uprawniony do
odmowy przyjęcia przesyłki. W takim przypadku sugerujemy zapisanie uwag lub
notatki ze zdarzenia w obecności dostarczyciela oraz niezwłoczne powiadomienie
Usługodawcy o zaistniałej sytuacji. W każdym wypadku, w razie uszkodzeń
sugerujemy sporządzenie protokołu uszkodzeń w obecności dostarczyciela
przesyłki.
6. Klient niebędący Konsumentem w
chwili odbioru przesyłki zobowiązany jest sprawdzić jej zawartość. W przypadku
stwierdzenia jej uszkodzenia zobowiązany jest zgłosić ten fakt dostawcy Towaru
i niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedającym. Reklamacje dotyczące uszkodzeń
mechanicznych Towaru w trakcie transportu będą rozpatrywane tylko i wyłącznie
po sporządzeniu protokołu szkodowego podpisanego przez odbiorcę niebędącego
Konsumentem i dostawcę przesyłki.
7. Sprzedawca przypomina, że
zgodnie z art. 548 § 1 Kodeksu cywilnego z chwilą wydania rzeczy sprzedanej
przechodzą na kupującego (Klienta) korzyści i ciężary związane z rzeczą
(Towarem) oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy
(Towaru).
8. Jeżeli Towar ma zostać
przesłany przez Sprzedawcę Konsumentowi, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty
lub uszkodzenia Towaru przechodzi na Konsumenta z chwilą wydania Towaru
Konsumentowi. Za wydanie Towaru uważa się jej powierzenie przez Sprzedawcę
przewoźnikowi, jeżeli Sprzedawca nie miał wpływu na wybór przewoźnika przez
Konsumenta.
§ 5
PŁATNOŚCI
1. Sprzedawca umożliwia Klientowi
dokonanie płatności w następujące sposoby:
a. przelewem na rachunek bankowy
o numerze: 42249000050000453026071762
b. za pośrednictwem systemu
płatności Przelewy24 (udostępnianego przez PayPro S.A. ul. Pastelowa 8, 60-198
Poznań, NIP 779-236-98-87, REGON 301345068,
Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto
i Wilda w Poznaniu, VIII Wydz. Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego Nr KRS
0000347935, wysokość kapitału zakładowego: 5 476 300 PLN, opłacony w całości).
2. W przypadku wyboru przez
Klienta sposobu płatności za pośrednictwem systemu płatności Przelewy24 Klient
jest zobowiązany zapłacić kwotę wynikającą z Umowy sprzedaży w terminie 7 dni
od daty jej zawarcia, chyba że Umowa sprzedaży stanowi inaczej.
3. Sprzedawca ma prawo ograniczyć
dostępność sposobów płatności (w tym domagać się dokonania przedpłaty w
całości) w stosunku do Klientów nie będących jednocześnie Konsumentami.
§ 6
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Klient będący jednocześnie
Konsumentem, który zawarł Umowę sprzedaży lub Umowę o świadczenie Usługi
Elektronicznej ma prawo odstąpić od Umowy bez podania przyczyn, składając
stosowne oświadczenie mailem, wypełniając formularz online lub składając
oświadczenie na piśmie w terminie czternastu dni. Termin o którym mowa w zdaniu
poprzedzającym jest liczony od dnia wydania Towaru Konsumentowi w przypadku
zawarcia między Stronami Umowy sprzedaży lub wskazaną przez niego osobę trzecią
(inną niż przewoźnik), a w przypadku umowy, która obejmuje wiele rzeczy, które
są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie
ostatniej rzeczy, partii lub części, natomiast w przypadku Umowy o świadczenie
usług elektronicznych od daty jej zawarcia. Do zachowania terminu wystarczy
m.in. wysłanie Sprzedawcy/Usługodawcy oświadczenia na piśmie w terminie 14
(słownie: czternastu) dni. Uprawnienie może zostać zrealizowane przez
Konsumenta poprzez przesłanie Sprzedawcy oświadczeniu o odstąpieniu od Umowy na
adres: Thalgo Poland Sp. z o.o., ul. Szkolna 12, 05-816 Michałowice.
2. Oświadczenie, o którym mowa w
ust. 1 powyżej można złożyć także na formularzu, którego wzór stanowi załącznik
nr 2 do Ustawy oraz załącznik nr 1 do Regulaminu przesłanym na adres:
biuro@thalgo.pl.
3. W razie odstąpienia od umowy
Umowa sprzedaży lub umowa o świadczenie Usługi elektronicznej jest uważana za
niezawartą, a Klient jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co Strony
świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była
konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie,
nie później niż w terminie czternastu dni.
4. Jeżeli Konsument złożył
oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego
ofertę, oferta przestaje wiązać.
5. Konsument ma prawo w ciągu 12
miesięcy na zwrot nieużytego towaru jeśli Sprzedający nie poinformował
Konsumenta o możliwości jego zwrotu. Jeżeli jednak Konsument został
poinformowany o prawie odstąpienia od umowy przed upływem 12 miesięcy, termin
na odstąpienie od umowy upływa po 14 dniach od udzielenia Konsumentowi
informacji o tym prawie.
Obowiązki Konsumenta
6. Konsument ma obowiązek zwrócić
Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do
odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił
od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Towar. Do
zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem. Towar powinien
być zapakowany w sposób, który zagwarantuje jego bezpieczny transport.
7. Konsument ponosi bezpośrednie
koszty zwrotu Towaru (koszt odesłania).
8. Zwrot Towaru w przypadku
wykonania przez Konsumenta prawa do odstąpienia od Umowy winien nastąpić na
adres: Thalgo Poland Sp. z o.o., ul. Szkolna 12, 05-816 Michałowice.
9. Konsument ponosi
odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z
niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i
funkcjonowania Towaru.
Obowiązki Sprzedawcy
10. Sprzedawca w wypadku
otrzymania oświadczenia o odstąpieniu, niezwłocznie ale nie później niż w
terminie 3 dni od otrzymania takiego oświadczenia, potwierdzi fakt jego
otrzymania Konsumentowi bądź pisemnie bądź drogą mailową.
11. Sprzedawca ma obowiązek
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia
Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwrócić Konsumentowi wszystkie
dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towarów, przy czym
jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Konsumenta, może
wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili
otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej
odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
12. Sprzedawca dokonuje zwrotu
płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument,
chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże
się dla niego z żadnymi kosztami.
13. Jeżeli Konsument wybrał
sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia
oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu
Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
14. Sugerujemy dołączenie dowodu
zakupu, w celu usprawnienia procesu zwrotu.
Ustawowe wyłączenie prawa do
odstąpienia od Umowy sprzedaży.
15. Prawo odstąpienia od umowy
nie przysługuje w sytuacjach określonych w art. 38 Ustawy, tj. w odniesieniu
m.in. do umów:
a) świadczenie usług, jeżeli
przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został
poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia
przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
b) w której przedmiotem
świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji
konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
c) w której przedmiotem
świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin
przydatności do użycia;
d) w której przedmiotem
świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po
otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze
względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
e) dostarczanie dzienników,
periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.
§ 7
REKLAMACJE (RĘKOJMIA ZA WADY FIZYCZNE TOWARU)
1. Sprzedawca odpowiada wobec
Klienta będącego Konsumentem bądź Przedsiębiorcą-konsumentem, z tytułu niezgodności
Towaru z Umową sprzedaży w zakresie określonym Ustawą.
2. Sprzedawca jest zobowiązany do
dostarczenia Towaru wolnego od wad fizycznych lub prawnych i odpowiada za wady
Towaru.
3. Wada fizyczna polega na
niezgodności sprzedanego Towaru z Umową sprzedaży.
4. Reklamacje z tytułu
niezgodności Towaru z Umową sprzedaży należy składać pisemnie na adres: Thalgo
Poland Sp. z o.o., ul. Szkolna 12, 05-816 Michałowice lub za pośrednictwem
poczty elektronicznej na adres e-mail: biuro@thalgo.pl lub telefonicznie tel.:
22 723 81 01. Oświadczenie, o którym mowa powyżej można złożyć także na
formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu.
5. Sprzedawca ustosunkuje się do
reklamacji na podany przez Klienta adres najpóźniej w terminie 14 dni od daty
zgłoszenia a w wypadku braku odpowiedzi poczytuje się, iż Sprzedawca uznał
reklamację.
6. W przypadku Towarów objętych
również gwarancją, Konsument ma możliwość realizować uprawnienia z tego tytułu
zgodnie z warunkami zamieszczonymi w karcie gwarancyjnej. Gwarancja nie
wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Konsumenta z tytułu
odpowiedzialności Sprzedawcy za niezgodność Towaru z Umową w zakresie wskazanym
w treści Ustawy.
7. Jeżeli sprzedany Towar ma
wadę, Klient może:
a) żądać wymiany Towaru na wolny
od wad albo
b) żądać usunięcia wady albo
c) złożyć oświadczenie o
obniżeniu ceny albo
d) odstąpić od Umowy sprzedaży,
chyba że Sprzedawca niezwłocznie
i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni Towar wadliwy na wolny od
wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już
wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość
obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, o których mowa w
pkt. 1 lub 2.
8. Kupujący nie może odstąpić od
Umowy sprzedaży, jeżeli wada jest nieistotna.
9. W przypadku rozpatrzenia
reklamacji na korzyść Klienta Sprzedawca niezwłocznie wymieni produkt wadliwy
na wolny od wad albo wadę usunie. Nie wpływa to na możliwość złożenia przez
Klienta oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy zgodnie z
obowiązującymi przepisami. W przypadku braku możliwości wymiany produktu,
usunięcia wady produktu lub obniżenia ceny Sprzedawca zwróci należność
niezwłocznie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
10. Sugerujemy dołączenie dowodu
zakupu do zwracanego Towaru w celu usprawnienia procesu reklamacyjnego.
11. Sprzedawca sugeruje aby w
reklamacji Klient wskazał:
a) rodzaj i datę wystąpienia
daty;
b) żądania sposobu doprowadzenia
Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo
odstąpieniu od Umowy Sprzedaży;
c) dane kontaktowe osoby
składającej reklamacje.
12. W przypadku Klienta będącego
konsumentem bądź Konsumentem-przedsiębiorcą koszt dostarczenia Towaru wadliwego
ponosi Sprzedawca.
§ 8
PRZEDSIĘBIORCY
1. Postanowienia zawarte w
niniejszym paragrafie dotyczą wyłącznie Klientów nie będących jednocześnie
Konsumentami lub Konsumentami-przedsiębiorcami.
2. Odpowiedzialność Sprzedawcy z
tytułu rękojmi wobec Klienta nie będącego jednocześnie Konsumentem lub
Konsumentem-przedsiębiorcom jest wyłączona stosownie do literalnego brzmienia
art. 558 § 1 ustawy kodeks cywilny.
3. Klient nie będący jednocześnie
Konsumentem, zobowiązany jest do wykonania swojego zobowiązania z tytułu Umowy
Sprzedaży (tj. w szczególności zapłaty ceny i odbioru Towaru) niezwłocznie, nie
później niż w terminie 7 dni od daty jej zawarcia.
4. Towary będące przedmiotem
Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem nie będącym jednocześnie Konsumentem
pozostają własnością Sprzedawcy do momentu uiszczenia ceny i kosztów dostawy z
tytułu Umowy Sprzedaży.
5. Z chwilą wydania Towaru
przewoźnikowi na Klienta nie będącego jednocześnie Konsumentem przechodzą
wszelkie korzyści i ciężary związane z Towarem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej
utraty lub uszkodzenia. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności
za utratę, ubytek lub uszkodzenie Towaru powstałe od przyjęcia jej do przewozu
aż do jej wydania Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
6. W przypadku przesłania Towaru
do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient nie będący jednocześnie
Konsumentem obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjętym przy
przesyłkach tego rodzaju.
Jeżeli Klient niebędący
Konsumentem stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie
Towaru, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia
odpowiedzialności przewoźnika.
7. Odpowiedzialność
Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego
jednocześnie Konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona
– zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za sumę wszelkich
roszczeń – do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy
Sprzedaży. Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do
Usługobiorcy/Klienta nie będącego jednocześnie Konsumentem tylko za typowe
szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z
tytułu utraconych korzyści w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego jednocześnie
Konsumentem.
§ 9
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
1.
Administratorem danych osobowych przetwarzanych
na stronach Sklepu jest Sprzedawca:
Thalgo Poland Sp. z o.o.
ul. Szkolna 12
05-816 Michałowice
Telefon: 22 723 81 01
E-mail: rodo@thalgo.pl
2. Dane osobowe przetwarzane są
zgodnie z postanowieniami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),
tzw. RODO oraz aktualnie obowiązującymi regulacjami prawa polskiego.
3. Sprzedawca przetwarza dane
osobowe w celu świadczenia usług drogą elektroniczną, zawierania z Klientem i
wykonywania umów sprzedaży produktów zamówionych przez Klienta w Sklepie
Internetowym, a w przypadku wyrażenia przez Klienta zgody na otrzymywanie
Newslettera, również w celach marketingowych, w tym w szczególności w celu
przesyłania Klientowi informacji handlowych drogą elektroniczną.
4. Podstawą przetwarzania danych
osobowych przez Sprzedawcę jest dobrowolna zgoda osoby, której dane dotyczą,
albo – o ile zostało to wyraźnie wskazane – niezbędność przetwarzania do
wykonania umowy.
5. Dane osobowe przechowywane
będą do momentu ich wycofania.
6. Sprzedawca może udostępniać
zebrane od Kupującego/Klienta lub innego użytkownika Sklepu dane osobowe
podmiotom, wskazanym w komunikatach pojawiających się na stronie Sklepu, w tym
udostępniać dane podmiotom współpracującym z Sprzedawcą w ramach realizacji
zawieranych transakcji bądź przesyłania informacji marketingowych i handlowych.
Sprzedawca może udostępniać również dane osobowe do dystrybutorów lokalnych,
którzy będą zawierać i obsługiwać umowy dot. produktów i usług oferowanych
przez Sprzedawcę, na potrzeby realizacji tych umów i kontaktu z
Kupującym/Klientem. Sprzedawca nie przekazuje danych poza teren
Polski/UE/Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
7. Kupującemu/Klientowi lub
innemu użytkownikowi Sklepu przysługuje prawo dostępu do swoich danych oraz
otrzymania ich kopii, prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych, prawo
do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania danych, prawo do
wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych,
prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Generalnego Inspektora
Ochrony Danych Osobowych lub innego organu właściwego do ochrony danych
osobowych, który zastąpi GIODO) oraz prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie
danych osobowych. W celu wykonania tych praw należy skierować żądanie pod adres
email: rodo@thalgo.pl numer telefonu: 22 723 81 01 lub osobiście w siedzibie
Sprzedawcy.
8. Szczegółowe informacje w
zakresie danych osobowych i ochrony prywatności zostały zawarte w zakładce
„Polityka prywatności” na stronie Sklepu.
§ 10
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Umowy zawierane są za
pośrednictwem Sklepu w języku polskim.
2. Konsument ma prawo do
negocjacji warunków postanowień Regulaminu. W celu realizacji tego uprawnienia
Konsument powinien się skontaktować Usługodawcą za pośrednictwem poczty
tradycyjnej, poczty e-mail lub telefonicznie.
3. Prawem właściwym zawarcia
Umowy jest prawo polskie.
4. W sprawach nieuregulowanych w
niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy
prawa, w tym w szczególności ustawy Kodeks Cywilny, ustawy o świadczeniu usług
drogą elektroniczną, Ustawy.
5. Klient ma możliwość wglądu do
Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem strony internetowej Sklepu oraz
sporządzić jego wydruk, jak również może być on również dostarczony Klientowi
nieodpłatnie za pośrednictwem poczty elektronicznej na każde żądanie.
6. Prawa wyłączne do treści
udostępnianych w ramach Sklepu Internetowego, w szczególności prawa autorskie
do zdjęć, nazwa Sklepu, znaki towarowe Usługodawcy oraz producentów Towarów,
wchodzące w ich skład elementy graficzne, oprogramowanie oraz prawa w zakresie
baz danych podlegają ochronie prawnej i przysługują Usługodawcy lub podmiotom,
z którymi Usługodawca zawarł stosowne umowy. Zabrania się kopiowania, czy też
innych form korzystania z jakichkolwiek elementów Sklepu bez zgody Usługodawcy.
7. Spory powstałe pomiędzy
Usługodawcą, Sprzedawcą a Klientem, który jest jednocześnie Konsumentem Strony
rozstrzygane będą przez właściwy Sąd powszechny, stosownie do przepisów ustawy
kodeks postępowania cywilnego.
8. Spory powstałe pomiędzy
Usługodawcą, Sprzedawcą a Klientem, który nie jest jednocześnie Konsumentem
będą rozstrzygane przez Sąd właściwy dla siedziby Usługodawcy lub Sprzedawcy.
9. Utrwalenie, zabezpieczenie
oraz udostępnienie Klientowi treści umowy sprzedaży i umowy o świadczenie Usług
elektronicznych następuje poprzez udostępnienie Regulaminu na stronie
internetowej Sklepu, przesłanie Klientowi wiadomości e-mail a także poprzez
dołączenie do przesyłki dowodu zakupu.
10. Regulamin wchodzi w życie w dniu 1 stycznia 2023 roku.
Załącznik nr 1 do Regulaminu
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku woli odstąpienia od umowy)
Załącznik nr 2 do Regulaminu
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci złożenia reklamacji Towaru)